De avondvierdaagse is voor de kleuters vaak de eerste mogelijkheid
om een medaille te verdienen voor een geleverde prestatie.
om een medaille te verdienen voor een geleverde prestatie.
Het verhaaltje gaat over de vierdaagse en wat daar bij komt kijken.
Het verhaaltje gaat ook over waar je goed in bent.
Het verhaaltje gaat ook over waar je goed in bent.
De opdracht komt uit het mandala tekenen.
Het is een oefening om controle te krijgen over je potlood..
We gaan vanuit een centraal punt links om, rondjes gaat draaien,
dan gaan we langzaam het rondje vergroten.
We gaan vanuit een centraal punt links om, rondjes gaat draaien,
dan gaan we langzaam het rondje vergroten.
De kinderen krijgen allemaal een geel potlood en gaan aan de slag.
De tekening kan afgemaakt worden met het lint wat bij een medaille hoort.
De tekening mag verder versierd worden.
Het rondje wordt links om getekend.
Het is een oefening voor de letter O en het cijfer 0.
De letter O is één van de eerste letters
die de kinderen in de methode Pennestreken leren.
die de kinderen in de methode Pennestreken leren.
Het is niet de gemakkelijkste letter.
Omdat de cirkel ook één van de eerste krabbels van kinderen is
komt deze oefening regelmatig terug in de tekenopdrachten.
komt deze oefening regelmatig terug in de tekenopdrachten.
Deze keer gingen de kinderen hun eigen medaille tekenen.
Ze mochten vertellen waar ze goed in zijn:
De één kan al zonder zijwieltjes fietsen,
voetballen of de tafel afruimen,
veters strikken of durft door het gat te zwemmen.
De juf schreef onderaan de tekening waar ze hun medaille mee verdiend hadden.
Na afloop zijn de tekeningen op een bord geprikt.