groep 1-2
De sneeuwpop gaat verder met zijn avontuur.
Hij is uit de bus weggejaagd omdat
de mensen dachten dat hij een plasje had gedaan.
Hij is bij het sleeën weggestuurd
omdat hij een slee had gepakt zonder te vragen.
Wat zou de sneeuwpop nog meer beleven?
Vandaag loopt de sneeuwpop (in mijn verhaaltje) verdrietig verder.
Op de berg zijn kinderen aan het skiën.
Dat vindt de Sneeuwpop geweldig.
De sneeuwpop heeft goed opgelet:
Hij vraagt heel netjes
aan een jongetje die zijn ski's uit heeft
of hij de ski's even mag lenen.
Dat mag...
Het boekje: De sneeuwpop
geeft de gelegenheid te praten over manieren.
Mag je iets van een andere kapot maken?
Breng je als je iets geleend hebt het ook weer netjes terug?
De sneeuwpop trekt de ski's aan
maar staan en lopen met ski's is nog best lastig.
De sneeuwpop valt telkens op zijn gat.
Als het hem uiteindelijk lukt te blijven staan
glijd hij direct naar beneden.
De sneeuwpop kan niet stoppen
onderweg klemt hij zich vast aan een paaltje.
Dat paaltje breekt...
O, jee...De sneeuwpop heeft iets kapot gemaakt
en weer wordt de sneeuwpop weggejaagd.
We oefenen tijdens het verhaaltje hoe het voelt om te skiën.
Daarna gaan we tekenen.
Deze oefening komt heeel weinig voor.
We tekenen een slalom op de berg.
De sneeuwpop skiet naar beneden.
Dat doet hij een heleboel keer.
Dan tekenen we de sneeuwpop boven op de berg
We tekenen extra sneeuwvlokjes
en we zien ook kinderen op de berg