groep 1-2
De sneeuw is inmiddels verdwenen
maar we gaan deze week nog wel even door met "de winter".
De school staat in een wijkje dat omringt is door dijken.
Die dijken zijn natuurlijk een mooie hellingen om vanaf te sleeën.
Dat werd dan ook volop gedaan toen er nog sneeuw lag.
De kinderen kunnen daardoor allemaal wel iets vertellen over het sleeën.
De kinderen kunnen daardoor allemaal wel iets vertellen over het sleeën.
Mijn verhaal gaat over kinderen die van 'de berg' af sleeën.
Er zijn niet veel gelegenheden voor het tekenen van een spiraal.
De spiraal is niet zo moeilijk.
Alle kinderen konden hem alleen maken.
één of twee kinderen per klas werden geholpen.
Er kan ook niet veel mis gaan met deze opdracht.
We tekenen de spiraal naar binnen en naar buiten.
Het is nog wel een secuur werkje.
De spiraal wordt leuker als je de kleuren afwisselt.
De kinderen op de slee mogen worden ingekleurd:
Er mogen natuurlijk meer kinderen op een slee getekend worden:
Veel mensen bij de berg:
De sneeuwpop uit dit verhaal
beleeft ook een avontuur met de slee.
Hij ziet kinderen met de slee spelen en wil meedoen.
Hij pikt een slee en dát wordt ontdekt.
Het lesje gaat oa over manieren.
Hoe vraag je netjes of je wat van een andere mag gebruiken?
Wat is het toverwoord?
We maakten dezelfde tekenopdracht.
één of twee kinderen per klas werden geholpen.
Er kan ook niet veel mis gaan met deze opdracht.
We tekenen de spiraal naar binnen en naar buiten.
Het is nog wel een secuur werkje.
De spiraal wordt leuker als je de kleuren afwisselt.
De kinderen op de slee mogen worden ingekleurd:
Er mogen natuurlijk meer kinderen op een slee getekend worden:
en een sneeuwpop:
Veel mensen bij de berg:
extra sneeuwkristallen:
***
beleeft ook een avontuur met de slee.
Hij ziet kinderen met de slee spelen en wil meedoen.
Hij pikt een slee en dát wordt ontdekt.
Het lesje gaat oa over manieren.
Hoe vraag je netjes of je wat van een andere mag gebruiken?
Wat is het toverwoord?
We maakten dezelfde tekenopdracht.