groep 1-2
We gaan verder met het verhaal van Kay.
Kay doet de gevonden haaientand in zijn doosje.
De schelp legt hij op zijn nachtkastje.
Als hij 's avonds gaat slapen
houd hij de schelp nog even tegen zijn oor.
Dan hoort hij een zachte stem zeggen:
Er ligt een schat in de zzee...
zzoek de schat.
Opgewonden gaat Kay slapen.
Hij droomt dat hij onderwater zwemt
en op zoek is naar de schat.
Hij vind inderdaad iets...
maar...
het lijkt erop dat het bewaakt wordt door een grote haai.
De haai komt dreigend op Kay af.
Als hij toch durft te kijken ziet Kay
dat de haai geen tanden meer heeft.
Een haai zonder tanden is erg vreemd.
Als de voorste tanden afbreken of slijten
dan worden ze vervangen door een andere tand uit de volgende rij.
In de loop van zijn leven verslijt een haai meer dan 1000 tanden.
De haai verteld dat al zijn tanden afgebroken zijn
omdat hij de schat wilden openen.
Kay bedenkt een goeie oplossing.
Hij wil ruilen: de schat voor de haaientanden die hij in zijn doosje heeft.
Dit is een win-win situatie.
De haai en Kay worden allebei blij van deze oplossing.
De haai ziet wel wat in de ruil.
Nu lachen alle vissen hem immers uit
omdat hij geen tanden meer heeft.
én hij is ook nieuwsgierig naar de schat.
De volgende keer gaan we verder met het verhaal.
De haai op het blaadje heeft geen tanden.
We gaan hem zijn tanden terug geven.
We tekenen driehoekige vormen.
driehoekige vormen kan een kind tekenen met 6 jaar.
Het is dus eigenlijk een opdracht voor groep 3.
Het geeft een beeld van de ontwikkeling van de kinderen.
Als de tanden getekend zijn mag de haai worden ingekleurd:
Er mag wat bijgetekend worden.
Extra visjes:
En zeemeerminnen: