Totaal aantal pageviews

zondag 14 juni 2015

Verloren verhalen


Afbeeldingsresultaat voor bang mannetje prentenboek
groep 3

Op facebook kwam ik dit idee tegen. 
Het is een leuk idee om uit te proberen bij leeskern 11.
We gaan vandaag nl. zelf een verhaaltje schrijven.


Ik gebruik 6 illustraties uit het boek Bang mannetje.
De bladzijden zijn leuk getekend en erg verschillend.
Ze zijn voor jongens en meisjes interessant.
Er is voor elk wat wils.



Elke groep krijgt dezelfde 6 illustraties.
De pagina's zijn zo gekopieerd en gesneden 
dat de tekst weggevallen is.
Van te voren bespreek ik wat er op de platen te zien is.



De kinderen kiezen een illustratie die ze leuk vinden.
Ze gaan een verhaaltje verzinnen 
bij de prent die ze gekozen hebben.
Daarna maken ze een tekening bij hun eigen verhaal.



De kinderen vouwen hun blad doormidden.
Op de ene helft komt het verhaal
op de andere kant de tekening.
Er kan op de voorkant nog een titelpagina gemaakt worden.







Ik ben erg benieuwd hoe de kinderen
 deze opdracht gaan maken.



Er waren een paar kinderen die me verrasten.
Kinderen waar ik het eigenlijk niet van had verwacht
hadden een leuk verhaaltje geschreven
en een grappige tekening gemaakt.




 

 

Afbeeldingsresultaat voor bang mannetje prentenboek

Dit was de plaat van de toverboom
en dit waren de tekeningen van de kinderen:



Dit zijn 2 tekeningen over de heks: