groep 1-2-3
Niels staat in het doel.
Hij is de keeper.
Wat mag de keeper wel en de voetballers niet?
Waarom heeft een keeper handschoenen aan?
Dat waren de vragen..
De kinderen leren de letter M van: mis.
Het verhaaltje gaat over Niels die alle ballen tegen houd.
De tegenstander mist 3x het doel.
Voetballen leeft ook onder de kleuters.
In de klas is al over voetbal gewerkt
Ik maak er ook nog een verhaal en een opdracht over.
Het is een onderwerp dat elk jaar terug komt
Het is een onderwerp dat elk jaar terug komt
met het EK of WK
want de school is een sportieve basisschool.
want de school is een sportieve basisschool.
Op een gegeven moment gaan kinderen kruisingen tekenen.
Het is een fase in de tekenontwikkeling.
Het geeft aan dat er een eigen wil ontstaat.
Het doorkruisen van andermans meningen.
Er dwars tegenin gaan.
Ook in het spel zien we botsingen en kruisingen.
We noemen deze periode wel de peuterpubertijd.
Het doorkruisen van andermans meningen.
Er dwars tegenin gaan.
Ook in het spel zien we botsingen en kruisingen.
We noemen deze periode wel de peuterpubertijd.
Op het blaadje staat een doel zonder net.
We gaan het net tekenen.
We tekenen eerst de vertikale lijnen
en maken die goed vast aan de lat.
Dan tekenen we horizontale lijnen
die we van doelpaal naar doelpaal laten lopen.
De lijnen moeten goed vast gemaakt worden
anders zitten er gaten in het net.
We letten erop dat het net aansluit aan het doel.
Dit om het precies werken te bevorderen.
Daarna is de opdracht vrij.
Er mag een keeper getekend worden.
De bal
en nog meer voetballers.
De zijkanten van het veld met reclame borden:
Er waren een heleboel leuke tekeningen
en de opdracht was goed te doen.
De opdracht werd ook gegeven in groep 3.
Daar zijn de tekeningen over het algemeen wat uitgebreider.
Bloemen in het gras:
Een heel elftal: