Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 juli 2011

Kleur 1




Ik duik regelmatig de plaatselijke kringloopwinkel in.
Vanmiddag had ik prijs.
Bij de boeken vond ik het boek: Kleur van Victoria Finlays.

"Kleur" is een reisverslag. Ieder hoofdstuk beschrijft een deel van de zoektocht van de schrijfster naar de oorsprong van een kleur.
De schrijfster is journalist en heeft een prettige schrijfstijl, het boek leest lekker weg.
Ze heeft voor haar verhaal de hele wereld afgereisd en geeft gaande weg heel wat feitjes en weetjes over de verschillende kleuren.
Ik had het boek al gelezen uit de bieb maar nu 'heb' ik het zelf in mijn bezit.
Het boek is een aanrader als je met tekenen, schilderen en met kleur bezig bent.
Misschien als vakantieboek?

Het boek geeft geen uitleg over de werking en de betekenis van kleuren.