groep 1-2-3
De vliegende schotel ligt gedeukt en gebutst in het weiland.
Joris heeft B.L.I.E.B de robot uit de kapotte schotel gehaald.
B.L.I.E.B. is de vorige tekenles uitgedeukt en opgelapt.
Nu is zijn vliegende schotel aan de beurt.
De anti zwaartekracht stabilisator is kapot.
Het ziet er naar uit dat B.L.I.E.B nog even op aarde moet blijven.
Joris en B.L.I.E.B. dragen de schotel naar de schuur van Joris vader.
Joris vader sleutelt graag aan oude auto's en motoren.
Joris heeft vaak meegekeken maar...
dit is toch wel iets heel anders dan een oude auto.
Volgens Joris moet er ergens een draadje los zitten.
Ze kijken en zoeken ... en ... ze zoeken en ze kijken...
Ze kunnen het ruimteschip niet repareren.
Uit frustratie geeft B.L.I.E.B.
een trap tegen de antizwaartekracht stabilisator.
Dan horen ze ineens een zoemend geluid.
Gelukkig de schotel kan weer vliegen.
De vliegende schotel staat al getekend op het blaadje.
Er zitten 9 raampjes in de schotel.
We gaan elk raampje een keer links om omtrekken.
Het is een oefening voor de letter O en het cijfer 0.
Daarna is de opdracht vrij.
B.L.I.E.B. en Joris kunnen in de schotel getekend worden.
De schotel kan worden uitgedeukt en ingekleurd.
De resultaten waren erg leuk in groep 1-2
maar vooral groep 3 maakte veel werk van de tekening.
Hier ontstonden veel tekeningen met de maan en sterren:
Gelukkig kwam B.L.I.E.B
met goeie bedoelingen naar de aarde: