Totaal aantal pageviews

woensdag 18 juni 2014

De hup holland hamsters


groep 1-2-3

Het WK is voor Nederland erg goed begonnen.
 Ze namen met 5-1 wraak voor de nederlaag in 2010
We hopen dat Nederland dit keer kampioen wordt.


De meeste kinderen mochten opblijven voor de wedstrijd.
Ze wisten wie de doelpunten hadden gemaakt.
Ze wisten ook in welk land het WK gehouden wordt.


Tegelijk met het WK houden de supermarkten hun eigen wedstrijd.
 C1000 was met het EK in 2012 de grootste geluksvogel.
Het is nu nog even afwachten wie er deze keer het beste gaat scoren.


De supermarkt acties zijn erg leuk
 om te gebruiken voor de tekenlessen
naast een paar algemene lesjes over het voetbal.
Vandaag gaat het over de Hup Holland Hamsters,


AH heeft voor het WK zijn hamsters weer uit de kast gehaald.
Erg origineel is het niet maar de kinderen sparen ze wel.
Er zijn een heleboel verschillende hamsters.


We gaan vandaag een Hup Holland Hamster tekenen.
We maken eerst de haartjes van de hamster wat langer.
We maken er een echte knuffel hamster van.


De haartjes tekenen is een arceer oefening.
We tekenen de haartjes van boven naar beneden.
De neerhalen zijn de belangrijkste letter onderdelen.


Sommige kinderen uit groep 2 krijgen dat al heel netjes onder de knie.
De hamster mag worden afgemaakt met een gek hoedje:


Met vlaggetjes:


Met een rood-wit-blauw shirt:


Met schmink, een voetbal sjaaltje en de bal:


Met een tooi:


***

Groep 3 maakt de opdracht ook.
Daar ontstonden ook leuke tekeningen:






Een Spaans ventje tekende een Spaanse Hup Hamster:


In de andere groep 3 klas wordt de hamster uitgeknipt.
Ze komen bij een voetbalveld wat achter in de klas komt








maandag 16 juni 2014

Oudehands berenbos


groep 1-2

De hele school gaat op schoolreis naar Ouwehands dierenpark.


Ouwehand staat bekent om het berenbos.
In het berenbos leven bruine beren die vroeger mishandeld zijn.
Er leven oa. beren die leerden dansen voor geld.
Hoe dat dansen wordt aangeleerd
 vertellen we maar niet aan de kinderen.

   
Natuurlijk is er nog veel meer te doen in Rhenen.
 Het ziet er allemaal heel spannend uit.


Omdat het berenbos bepalend is voor deze dierentuin
ligt de focus op de beren in de tekening.
We gaan de haren van de beren tekenen.
We maken er een knuffelbeer van:


We tekenen de haartjes van boven naar beneden.
Het is een arceer oefening.
De neerhalen zijn de belangrijkste letteronderdelen.


De haartjes tekenen was nog aardig wat werk
maar niet iedereen deed daar even moeilijk over.


Drie beren tekeningen met kroontjes:




Met extra bomen in het beren bos:



Het dierenpark is de moeite waard.
Niet alleen de bruine beren 
maar ook de ijsberen hebben zich uitgesloofd voor ons.



Wil je de tekening ook maken?
Teken dan mee:






zondag 15 juni 2014

Drievliet

groep 1-2

De schoolreis gaat dit jaar naar Drievliet.
Daar is voor alle groepen genoeg te doen
en het is niet zo heel ver weg.
De kinderen hebben wel zin in het uitje.


Er is veel te doen in Drievliet
Er is een grote zweefmolen en een sprookjesbos.
Je kan rondjes draaien in delftsblauwe theekopjes.
of griezelen in het spookslot.
Er is een piratenboot en vliegende vissen 
en er zijn botsautootjes en een achtbaan.


De achtbaan geeft me de gelegenheid 
de luie 8 weer te gebruiken.


We tekenen de luie 8 honderd-duizend-miljoen keer.
Het is altijd even opletten of de luie 8 goed getekend wordt
 dwz. of er goed gekruist wordt.
Alleen de hele jonge kinderen hadden hulp nodig 
de rest kan de 8 wel.



Daarna mag het plaatje worden ingekleurd.
Er mag wat van Drievliet bij getekend worden:





Spoken uit het spookhuis:



Op de voorkant werd niet heel vaak verder getekend
op de achterkant verscheen wel van alles
 vooral auto's door de jongens:




De piratenboot:


en een vlinder:






zaterdag 14 juni 2014

Een verjaardagskalender voor vaderdag


groep 1-2

Het is bijna Vaderdag. 
Dat vraagt om een zelfgemaakt kadootje.
Het kadootje past binnen het thema tijd.
We gaan een verjaardagskalender maken.



Op het voorblad komt een foto van het kind en
we maken tekeningen van de verschillende seizoenen.


Tijd is een abstract begrip en lastig uit te leggen.
Na het horloge van de vorige week met de seconden, minuten en uren
komen vandaag de dagen, weken, maanden én seizoenen aan de beurt.


We beginnen met een tekening van de Zomer.
Er is een visualisatie over een dagje aan het strand.
We gaan nl. een strand tekening maken.


We tekenen op een kwart A4 tje.


Voor de lente maken we een tekening 
over een zaadje dat tot bloeien komt..




En we maken een tekening van de herfst