groep 1-2
We hebben het over tijd.
Voor de tekenlessen is tijd een lastig thema.
Er zijn wel leuke knutselwerkjes te vinden
maar niet heel veel tekenideeën.
maar niet heel veel tekenideeën.
Het verhaaltje bestaat al langer en is nog niet eerder gebruikt.
Het gaat over een kind dat zich verveeld
en voor wie de tijd langzaam gaat
én over zijn moeder die het druk heeft.
De tijd gaat voor haar te snel,
ze heeft te weinig tijd voor alles wat ze wil/moet doen...
Dat tijd snel of langzaam kan gaan voor je gevoel
herkennen de kinderen (nog?) niet.
herkennen de kinderen (nog?) niet.
.
Dat er overal een tijdstip voor is beseffen ze wel.
Er is een tijd om op te staan, te ontbijten en om naar school te gaan.
Onze hele dag is ingedeeld tot we naar bed gaan.
We hebben de tijd in kleine stukjes gehakt.
We hebben seconden, minuten en uren.
Het zegt de kinderen nog niet veel
maar het is ook pas de eerste les.
We dragen een horloge om de tijd te meten.
Er zijn kinderen die wel een horloge hebben
maar er is niemand die er een draagt.
We gaan vandaag een horloge maken.
Het horloge is al eens eerder gemaakt.
We tekenen in de cirkel 10x een rondje links om.
Hiermee oefenen we de letter O en het cijfer 0.
Het horloge bandje kan worden versierd en ingekleurd.
Omdat we 'tijd' over hadden...
hebben een aantal kinderen de horloges uitgeknipt.
Het horloge was op stevig papier uitgeprint.
Knippen is altijd erg interessant
ik kom er niet aan toe vanwege te weinig tijd per les.