groep 1-2-3
Sinterklaas is weer in het land.
Gelukkig is de Sint goed aangekomen...
Gelukkig is de Sint goed aangekomen...
Sinterklaas reist graag langzaam en in stijl.
Hij reist graag met zijn paard en met de boot.
De grote stoomboot is kapot.
Sinterklaas kwam daarom met een kleinere boot naar Nederland.
De boot is te klein voor alle kadootjes...
Sinterklaas heeft daarom zakken geld bij zich
hij wil in Nederland de kadootjes kopen.
Sinterklaas kwam daarom met een kleinere boot naar Nederland.
De boot is te klein voor alle kadootjes...
Sinterklaas heeft daarom zakken geld bij zich
hij wil in Nederland de kadootjes kopen.
In het ruim liggen zakken met geld én zakken met pepernoten
maar Pietje Paniek stuurde alles in de war.
Hij verwisselde de zakken
en zo kwam het dat er geld van Sinterklaas werd uitgedeeld.
en zo kwam het dat er geld van Sinterklaas werd uitgedeeld.
groep 3
Ik haak aan met de tekenopdrachten.
groep 3
Sinterklaas leent zich voor allerlei tekenoefeningen
die anders niet zo snel aan bod komen.
Denk aan vierkante pakjes, driehoekige vlaggetjes
én de golven van de zee.
groep 2
Deze tekening kan ook worden gemaakt in de week vóór de aankomst,
als Sinterklaas nog onderweg is...
Voor de kinderen is het misschien ook iets logischer.
Nu kwam er af en toe de opmerking dat de Sint ál lang in Nederland is.
groep2
groep 3
We gaan vandaag de golfjes oefenen.
De golfjes zijn nog best lastig om te maken voor de kinderen.
Het is ook een vrij intensieve oefening om te begeleiden.
V
net op school
groep 3
Sinterklaas leent zich voor allerlei tekenoefeningen
die anders niet zo snel aan bod komen.
Denk aan vierkante pakjes, driehoekige vlaggetjes
én de golven van de zee.
groep 2
Deze tekening kan ook worden gemaakt in de week vóór de aankomst,
als Sinterklaas nog onderweg is...
Voor de kinderen is het misschien ook iets logischer.
Nu kwam er af en toe de opmerking dat de Sint ál lang in Nederland is.
groep2
groep 3
We gaan vandaag de golfjes oefenen.
De golfjes zijn nog best lastig om te maken voor de kinderen.
Het is ook een vrij intensieve oefening om te begeleiden.
V
net op school
Er zijn een paar aandachtspunten:
Kinderen die de middellijn niet kunnen oversteken
leggen het papier in de lengte ipv in de breedte.
Ze oefenen het golfje in dat geval verkeerd.
Doe samen de oefening op de goede manier
leg het blad in de breedte.
Welke aandachtspunten zijn er nog meer:
Begin aan de kant van de punt
en trek in één vloeiende beweging het golfje over naar boven toe.
Ga niet heen en weer kleuren.
net op school.
De golven worden allemaal over getrokken
groep 3
Na het tekenen van de golven mag de stoomboot worden getekend.
groep 2
Dát blijkt nog lastig te zijn voor sommige kinderen.
De boot wordt dan onderste boven getekend of nog anders.
Als ze er mee zitten, teken dan zelf de boot voor die kinderen
dan kunnen ze verder met tekenen.
groep 2
Er waren ook kinderen die zelf aan de slag gingen,
die geen hulp vroegen en er niet helemaal uit kwamen...
maar dat geeft niet:
groep 2
De tekening mag worden afgemaakt met lekker veel pakjes:
groep 3
Patrijspoorten in de boot.
groep 1
Spaanse vlaggen
groep 3
met Sint en Piet
groep 3
en met visjes in het water en vogels in de lucht.
groep 2
De opdracht levert altijd leuke tekeningen op.
De tekeningen mogen natuurlijk in de schoen.
net op school.
De golven worden allemaal over getrokken
groep 3
Na het tekenen van de golven mag de stoomboot worden getekend.
groep 2
Dát blijkt nog lastig te zijn voor sommige kinderen.
De boot wordt dan onderste boven getekend of nog anders.
Als ze er mee zitten, teken dan zelf de boot voor die kinderen
dan kunnen ze verder met tekenen.
groep 2
Er waren ook kinderen die zelf aan de slag gingen,
die geen hulp vroegen en er niet helemaal uit kwamen...
maar dat geeft niet:
groep 2
De tekening mag worden afgemaakt met lekker veel pakjes:
groep 3
Patrijspoorten in de boot.
groep 1
Spaanse vlaggen
groep 3
met Sint en Piet
groep 3
en met visjes in het water en vogels in de lucht.
groep 2
De opdracht levert altijd leuke tekeningen op.
De tekeningen mogen natuurlijk in de schoen.