groep 1-2
Olifant was eerst heel blij met zijn schilderij.
Later voelde hij zich toch een beetje bedrogen door Krokodil.
Was het witte schilderij wel zo,n speciaal schilderij?
Bedacht hij alle voorstellingen niet zelf?
Soms begrijpen we een schilderij niet.
Soms vinden we een schilderij helemaal niet mooi.
Soms denken we dat we zelf beter kunnen schilderen.
Een kunstenaar wil altijd wat vertellen met zijn kunstwerk.
Maar wat wil hij/zij dan vertellen?
De internationale en veelzijdige
kunstenares Kusama schildert stippen.
Ze wordt de koningin van de polkadots genoemd.
De zon, de maan en de sterren,
ze bestaan allemaal uit stippen.
Wij zelf zijn een stip.’
Het prentenboek: De stip, staat in de klas.
Wij gaan vandaag ook stippen maken.
Olifant staat deze keer voor de schildersezel.
Hij kijkt naar het schilderij.
Er staat 1 stip op.
De opdracht is: teken meer stippen en kleur ze in.
Kleur Olifant in en de schildersezel.
De kinderen hebben hun best gedaan op het stippen schilderij.
Je kan je klas ook nog omtoveren in een kunstwerk
met behulp van de kinderen.