woensdag 19 september 2012

Aan de waterkant

groep 3


Na de letter M en de R is de V aan de beurt.
De V is ook één van de eerste letters die geschreven wordt.


De volgende opdracht is helemaal nieuw.
Het is altijd een beetje spannend hoe de resultaten zijn 
en of het verhaaltje leuk uitvalt.


In het schrijfschriftje staat als eerste oefening voor de V een soort vishaakje 



De illustratie in het schrijfschriftje is een kat die zit te vissen met een hengel.
Die hengel wordt het uitgangspunt van het verhaal:



2 Kinderen zitten de hele middag te vissen aan de slootkant.
Ze halen geen enkel visje uit het water...
Maar wel andere dingen.



Hoe kan dat toch??

 

In het water zwem een slim visje.
Het visje knabbelt voorzichtig het stukje brood van het haakje.
Hij wil ook een grapje met de kinderen uithalen
daarom duwt hij een oud geroest blikje zo 
dat het scherpe haakje achter een randje blijft hangen.


 De kinderen vissen het blikje op en later ook nog een oude schoen, 
waterplanten en een speelgoed eendje.

een volle sloot

We gaan vandaag een stripverhaal tekenen.
Op het blaadje staan 4 vakjes.
In ieder vakje staat al een vishaakje getekend.

 
De vishaakje moeten 10x over getrokken worden.
Daarna mogen de kinderen het visje tekenen,
waterplanten, water
en wat er uit de sloot gehaald wordt.
Ze mogen zelf weten wat er opgevist wordt.


De resultaten waren leuk.